Over SV HaReM

SV HaReM is op 31 oktober 2015 opgericht voor Human Resource Management studenten van de Hogeschool van Amsterdam. Het doel van SV HaReM is om onze leden met elkaar te verbinden. Ofwel: om een echte HaReM (community) te zijn waar alle HRM-studenten van de HvA welkom zijn en iedereen zich op zijn of haar plek voelt.

Bij SV HaReM is voor ieder wat wils. Ons bestuur en haar vijf commissies maken het sinds het begin mogelijk voor de studenten om alles uit hun studentenleven te halen. Zo worden er maandelijks borrels, trainingen, workshops, bedrijfsbezoeken en zelfs een jaarlijkse studiereis georganiseerd. Zo organiseren wij events waar jij inhoudelijk meer leert over een HR-gerelateerd thema en je je netwerk kunt vergroten. Denk hierbij aan workshops, bedrijfsbezoeken of een netwerkborrel.

Hiernaast werken wij veel samen met andere studieverenigingen van de HvA. Zo vergroot je niet alleen je netwerk, maar kom je ook in contact met andere beroepen uit het beroepsveld. Een goed voorbeeld hiervan zijn de borrels, workshops, kroegentochten, kerstgala’s en het grote eindfeest van afgelopen jaar met als toffe locatie het terrein van Thuishaven (hier de aftermovie). Check vooral ook foto’s van afgelopen events op de ‘sfeerimpressies’ pagina, of bekijk onze Facebook-pagina voor meer voorbeelden!

Hoe Werkt HaReM?

SV HaReM bestaat dankzij jullie: onze leden! Ofwel: alles wat de vereniging doet is voor jullie en alle leden hebben instemmingsrecht op wat wij als vereniging doen. De Algemene Leden Vergadering (ALV) is hét moment waarop jullie als leden instemmen met een eventueel nieuw bestuur, de begroting en andere belangrijke zaken voor de vereniging. Twee keer per jaar initieert het bestuur een ALV met beide keren een passende actuele agenda. Tijdens de ALV is volop ruimte om jouw mening als lid of aanvullingen op het beleid te laten horen!

Het bestuur is verantwoordelijk voor de dagelijkse besturing van de vereniging. Denk hierbij aan het beheren van de financiën en de lidmaatschappen, de organisatie van de events en reizen, en de continuïteit van de vereniging. Deze laatste twee elementen doet het bestuur in samenwerking met een vijftal commissies. Het bestuur en de commissies worden gevraagd en ongevraagd geadviseerd door de Raad van Advies (RvA). Tevens checkt een lid van de RvA de financiën. Zo wordt er alles aan gedaan om de gezondheid & continuïteit van de vereniging te waarborgen.

Al deze organen doen er alles aan om jouw HaReM-lidmaatschap & studentenleven tot een succes te maken!

Statuten

De vereniging heeft ook een aantal wettelijk opgestelde regels waar zij zich aan moet houden. Hierin staat o.a. hoe het dagelijks bestuur vormgegeven dient te worden, of waar jij als lid allemaal recht op hebt. Dit en meer is hier terug te lezen in de statuten.